GEWOON DOEN.

Diensten

KLANTTEVREDENHEID, ZO DOE JE DAT

Bouwbedrijven en woningcorporaties zijn onze klanten. Daar richten we onze trainingen op. Altijd met het oog op de tevredenheid van de bewoners, de klanten van onze klanten.

Ieder team(lid) dat geregeld met bewoners in contact komt, kunnen wij trainen op klantgerichtheid. Daarnaast leiden we bewoners op tot energiecoaches. Het resultaat: een grote klanttevredenheid, omdat de service verder gaat na de verduurzaming van de huurwoning. Het is ook mogelijk om maatwerk training(en) te verzorgen.

Gewoon samen bepalen wat het beste past. Neem contact op voor de mogelijkheden. 

TRAININGEN

1. Energiebewust wonen

Een woning kan volledig duurzaam zijn, het gedrag van de bewoner bepaalt of het daadwerkelijk energiezuinig is. Wij leiden bewoners op tot energiecoaches, zodat zij in gesprek kunnen met andere bewoners. Het resultaat? Een lagere energierekening en tevreden bewoners. Wij hebben heel wat ervaring met verschillende bewonersgroepen, met wat hen beweegt en wat juist niet, en daar haken we feilloos op in.

WAT

De training duurt vier dagdelen en een ‘terugkomdagdeel,’ verspreid over minimaal acht weken. De training is gericht op gespreksvaardigheden, kennis van energie en het gebruik van de energiescan die we hebben ontwikkeld. Het is een praktische training, waarin de deelnemers zelf aan de slag gaan.

*Indien gewenst helpen we bij het werven van deelnemers.

HOE

Op verzoek doen we een passend aanbod voor een maatwerk training voor uw organisatie. Neem daarvoor contact op met Fiks.

NAZORG

Na de training staan we de coaches nog een half jaar met raad en daad bij. Door het organiseren van gezamenlijke bijeenkomsten waar we ervaringen uitwisselen, door aanvullende workshops te organiseren en door individuele vragen van energiecoaches te beantwoorden. De nazorg wordt als erg waardevol ervaren.

Duur: 5 dagdelen binnen 8 weken

“ieder jaar meer terugkrijgen is mijn sport

Yvonne Muskens uit Berghem gaat als energiecoach aan de slag in de gemeente Oss en omliggende dorpskernen. Zo helpt ze haar medehuurders van woningcorporatie Mooiland met het vergroten van hun woongenot en het zuiniger omgaan met energie. Stap voor stap worden de woningen van Mooiland verduurzaamt: isoleren, zonnepanelen en van het gas af. Met energiecoaches geeft Mooiland huurders een extra steuntje in de rug.

“Als energiecoach kom ik in contact met veel verschillende mensen. Dat vind ik leuk en daarom besloot ik me aan te melden als vrijwilliger. Ik leefde al zuinig, maar sinds ik de cursus volgde weet ik nog beter waar ik op moet letten. Geen lampen onnodig laten branden en de verwarming een graad lager. Maar ook dingen waar ik me minder bewust van was, zoals mijn warm waterverbruik en waar ik op moet letten bij de keuze van een energieleverancier. Ik maak er een sport van om ieder jaar meer terug te krijgen dan het jaar ervoor.

Als energiecoach leer ik mensen waar ze nog op kunnen winnen. De manier waarop je een advies geeft is erg belangrijk. Een groot deel van de cursus draait daarom niet om energie, maar om gesprekstechnieken. Aandachtig luisteren, welke vragen je kunt stellen en je advies goed overbrengen.”

Yvonne Muskens
Bewoonster
In gesprek over de rol van energiecoach
2. Hart voor het huis

Je staat er misschien niet zo vaak bij stil, maar een renovatie is voor een bewoner vaak een ingrijpende gebeurtenis. Vreemde mensen in je huis en je huis voelt vaak even niet meer van jou. Voor veel vaklui is zo’n huis ook gewoon hun werkplaats waar ze als professional hun taken uitvoeren. Er is soms over en weer onbegrip en vaklui zijn zich niet altijd bewust van hoe hun gedrag en opstelling over komt op een bewoner. Tegelijkertijd worstelen ze wel eens met de vraag hoe om te gaan met ‘moeilijke’ bewoners.

WAT

Om meer wederzijds begrip te kweken en te zorgen dat de bewoners (je klanten) zich beter voelen tijdens een renovatie is deze training ontwikkeld. Centraal in de training staat hoe je klantgericht te werk kunt gaan, wat het contact met bewoners doet en het effect van de aanwezigheid van vaklieden en hun gedrag.

HOE

We doen dat op een praktische manier. We gebruiken een toolbox en werken aan de hand van herkenbare situaties om in gesprek te gaan over de beste manier om met bewoners om te gaan.
Het doel is dat we aan het eind van de training concrete, werkbare afspraken maken zodat zowel de bewoner als de vaklieden zich beter voelen.

Een korte training op maat, speciaal ontwikkeld voor de vakwerklieden op locatie. Deze training kan prima op de bouwplaats maar ook elders worden gegeven.